Ses Cerrahı, Ses Terapisti ve Şan Terapisti’nden oluşan Ses Ekibimiz hizmetinizdeSes Cerrahı, Ses Terapisti ve Şan Terapisti’nden oluşan Ses Ekibimiz hizmetinizde

Ses Cerrahı, Ses Terapisti ve Şan Terapisti’nden oluşan Ses Ekibimiz hizmetinizde

Ses Sağlığı

Ses sağlığımızı nasıl koruyabiliriz?

ses sağlığını korumakİletişimin en önemli araçlarından olan seste meydana gelen bir rahatsızlık kişinin tüm iş ve sosyal yaşamını etkiler. Sağlıklı bir sesin oluşması için ses sisteminde yer alan tüm organların sağlıklı ve uyumlu bir şekilde çalışması gerekir. Bu nedenle de ses sağlığına dikkat etmek için bazı önlemler alınmalıdır.

Ses tellerinin korunması için alınacak önlemler kısaca şunlardır:

  1. Sesinizdeki değişikliklerin farkında olunuz.
  2. Konuşurken zorlayarak ses çıkarmaktan kaçınınız.
  3. Çok uzun cümleler kurmamaya çalışınız. Uzun cümleler, nefes desteğinizin sonuna geldiğiniz sırada, tükenmek üzere olan yetersiz nefesle ses çıkarmanıza sebep olur.
  4. Sesiniz yorulursa, dinlendiriniz.
  5. Sıkça yapılan boğaz temizleme hareketi ve öksürükler, ses tellerinizi tahriş ederek yıpratır ve sesinize zarar verebilir. Boğazınızı temizleme ihtiyacınızı birkaç yudum su içerek ya da “hmmm” şeklinde mırıldanarak gideriniz.
  6. Gün boyu su içmeye gayret ediniz Nem, sesiniz için faydalı olacaktır.
  7. Sigara kullanmayınız. Sigara, sesteki kötü huylu lezyonların yani gırtlak kanserinin de en önemli nedenlerindendir.
  8. Çay, kahve ve alkol tüketimini azaltınız. Bu tür içecekler, ses tellerinizin kurumasına ve balgam artışına sebep olabilir.
  9. Uykunuzu almaya özen gösteriniz. Uykusuzluk; seste yorgunluğa, ödeme neden olur ve ses kısıklığına yol açar.
  10. Reflü, ses tellerinde hasar meydana getirerek, hem iyi hem de kötü huylu patolojilere zemin hazırlar. Reflü probleminiz varsa, tedavisine başlamanız faydalı olacaktır.
  11. Alerji ve nezle ilaçlarını doktor tavsiyesi dışında kullanmayınız.
  12. Mentollü nefes açıcılar, şekerler ve pastiller ses tellerinizin kurumasına yol açabilir. Bunların tüketiminden mümkün olduğunca uzak durmaya gayret ediniz.
  13. Ses egzersizlerinizi düzenli ve eksiksiz yapmaya özen gösteriniz.
  14. Eğer konuşmak sizin için özel çaba gerektiren bir aktivite olmaya başladıysa (örneğin öğretmenlik ya da ses sanatçığı gibi mesleklerle uğraşma durumundaysanız), sesinizi kullandıktan sonra, boğazınızda rahatsızlık ya da ağrı, sesinizde yorulma ya da kırılmalar hissediyorsanız, en yakın zamanda bir kulak-burun-boğaz uzmanına başvurunuz
Randevu almak için tıklayınız.
Yayınlanma Tarihi: 29.1.2013 14:51:00, Düzenleme Tarihi: 15.3.2013 10:06:00, Editör: Onur KAYA
Bu sayfayı paylaşmak ister misiniz?
Sizi aramamızı ister misiniz?

Tekrar gösterme. Kapat (x)