RhinolightRhinolight

Rhinolight

Sosyal MedyaSosyal Medya

Sosyal Medya

Sağlıklı Beslenme ve Diyet videolarımız için tıklayınız.Sağlıklı Beslenme ve Diyet videolarımız için tıklayınız.

Sağlıklı Beslenme ve Diyet videolarımız için tıklayınız.

Saman Nezlesi (Alerjik Rinit)´nden kurtulmak imkansız mı? Saman Nezlesi (Alerjik Rinit)´nden kurtulmak imkansız mı?

Saman Nezlesi (Alerjik Rinit)´nden kurtulmak imkansız mı?

Lazer Epilasyon kışLazer Epilasyon kış

Lazer Epilasyon kış

Burun estetiği 2Burun estetiği 2

Burun estetiği 2

çınlamaçınlama

çınlama

Ses Cerrahı, Ses Terapisti ve Şan Terapisti’nden oluşan Ses Ekibimiz hizmetinizdeSes Cerrahı, Ses Terapisti ve Şan Terapisti’nden oluşan Ses Ekibimiz hizmetinizde

Ses Cerrahı, Ses Terapisti ve Şan Terapisti’nden oluşan Ses Ekibimiz hizmetinizde

Meme estetiği operasyonları, meme küçültme, meme büyütme, meme dikleştirme, meme toparlamaMeme estetiği operasyonları, meme küçültme, meme büyütme, meme dikleştirme, meme toparlama

Meme estetiği operasyonları, meme küçültme, meme büyütme, meme dikleştirme, meme toparlama

Soğuk algınlığı tanı ve tedavisi Anatomica´daSoğuk algınlığı tanı ve tedavisi Anatomica´da

Soğuk algınlığı tanı ve tedavisi Anatomica´da

Doğal görünümlü saçlara kavuşabilirsinizDoğal görünümlü saçlara kavuşabilirsiniz

Doğal görünümlü saçlara kavuşabilirsiniz

Horlama ve uyku-apne sendromunu önlemek mümkün müdür?

Horlama ve uyku-apne sendromunu önlemek mümkün müdür?

Horlamayı engellemek için aşağıdaki önlemleri alınabilir:

  • Horlama sorunundan kurtulmak için öncelikle kilo vermek gerekir. Horlama ve uyku-apne sendromlu hastalarının çoğunluğu normal kilolarının hayli üzerinde olan hastalardır. Şişman insanlardaki kalın boyun dokusu buna en büyük etkendir.
  • Diyete ek olarak, günlük aktivitenin de artırılması gerekir (ikisi bir arada yürümezse apnenin tekrarlama ihtimali yüksektir). Obezite sorunu olanlar bu durumda muhakkak profesyonel yardım almalıdır.
  • Uyku ilaçları, sakinleştirici ilaçlar ve "Antihistaminik" dediğimiz uyku getirici özelliği olan alerji ilaçları uykudan önce alınmamalıdır. Uykudan 4 saat önce alkol alımından ve 3 saat önce aşırı yemekten sakınılmalıdır.
  • Kesinlikle sigara içilmemeli, sigara içenlerle çok fazla aynı ortamda bulunulmamalıdır. Sigaranın üst solunum yollarında oluşturduğu ödem, uyku-apne sendromunun ağırlaşmasına neden olur.
  • Yatış pozisyonu da horlama üzerinde etkilidir. Bu durumda, yan pozisyon tavsiye edilen uyku pozisyonudur. Horlamayı tetikleyen sırtüstü pozisyonundan kurtulmak için sırta yastık koymak, pijamaya top dikmek gibi metotlar önerilmektedir. Baş, vücuttan daha yüksekte tutulursa horlama durdurulabilir. Horlamaya karşı yatak odası sürekli nemli tutulmalıdır.

Söz konusu yöntemlerin başarılı olması uyku-apne sendromunun şiddetine bağlıdır. Hafif apne apnede koruyucu yöntemler faydalı olabilirken, orta ve ileri dereceli apnelerde metabolizma yavaşladığı için olumlu sonuç almak zorlaşır.

Randevu almak için tıklayınız.
Tarih: 2.2.2017 14:55:00, Editör: Fulya Taşan
Bu sayfayı paylaşmak ister misiniz?

BİLGİ ALMAK İSTER MİSİNİZ? SİZİ HEMEN ARAYALIM!

Uzmanlarımızdan bilgi almak ister misiniz? İletişim bilgilerinizi bırakın, uzmanlarımız sizi detaylı olarak bilgilendirsin.
Adınız *
Soyadınız *
Telefon*
E-posta
*ile işaretli alanların doldurulması zorunludur.