444 4 522

ÇAĞRI MERKEZİ

RANDEVU AL
Bilgilendirmek İçin Sizi Arayalım

Kış Aylarında Sağlıklı Beslenme

KIŞ AYLARINDA SAĞLIKLI BESLENME

Kış mevsiminin soğuğunu yavaş yavaş hissettiğimiz bu dönemlerde mevsimsel geçiş ve gecelerin uzaması beslenmemizde birçok değişikliğe sebebiyet verebilir.

Kış aylarında genellikle zamanımızın büyük bir kısmı evde geçmektedir. Gecelerin uzun olmasından dolayı da yeme ihtiyacı yaz aylarına göre daha fazla hissedilmektedir. Televizyon karşısında geçirilen uzun kış geceleri daha fazla atıştırmalık tüketmemize bu da kilo almamıza neden olmaktadır. Nasıl beslenmemiz gerektiği bilincini oluşturursak zayıflamak ve kilomuzu korumak o kadar da zor değil.

 

 

5 MADDEDE SAĞLIKLI BESLENME

Kış aylarında kilo vermemizi ve sonrasında kilomuzu korumamız kolaylaştıracak tüyolar:

Su İçin

Vücut ısısını dengede tutabilmek ve vücudumuzun toksinlerden arınmasını sağlamak için metabolizmamızı hızlandırmaya yardımcı olan hayat kaynağımız suyu mutlaka yeterli miktarda içmeliyiz. Her gün en az 2 - 2,5 litre (12-14 su bardağı ) su içilmelidir.

Öğün Atlamayın

Kış aylarında genel olarak hareketsiz bir yaşam sürmemizden dolayı kilo almamız kaçınılmaz gibi düşünülüyor fakat öğünlerimizi düzenlememiz bizim için kurtarıcı olabilir. Öğün atlamak ve uzun süreli açlıkların sonrasında daha fazla yemek yeme eğilimi ortaya çıkar, bu durum da hızlı kilo almamıza sebep olur. Düzenli olarak 3 ara, 3 ana öğün şeklinde beslenirsek açlık hissetmeden düzenli ve dengeli beslenmek kurtarıcımız olabilir.

D Vitamini Alın

Kış aylarında mahrum kalınan güneş ışınları, D vitamini ihtiyacının karşılanamamasına neden olmaktadır. Kemik ve diş sağlığı açısından önemli olan D vitamini, güneş ışınlarıyla deri tarafından üretilen bir vitamindir. Besinlerle alımı pek sağlanamadığından kış aylarında mümkün olduğunca güneşli günlerde vücudumuzun D vitamini ihtiyacını karşılamalıyız.

Sebze ve Meyve Tüketin

Günlük beslenme miktarına uygun olarak bol miktarda sebze ve meyve tüketimi, kış aylarında vücudumuzun direncinin düşmemesi açısından çok önemlidir. Kış aylarında genel olarak daha yağlı yemeklere eğilim olmaktadır. Sebze ve meyveler, hem diyet yapanlar için destekleyici, hem de sağlığımızı korumamız açısından mutlaka tüketmemiz gereken besinlerdir.

Bağışıklık Sisteminizi Güçlendirin

Kış hastalıklarından korunmak için bağışıklık sistemimizi güçlendirecek besinlerin tüketimine özen göstermeliyiz. A ve C vitaminleri savunma mekanizmamızı güçlendirmemiz açısından çok önemlidir. Portakal, mandalina, greyfurt, havuç, kivi, lahanagiller ve yeşil yapraklı sebzeler, A ve C vitamini açısından zengin besinlerdir.